на тему рефераты Информационно-образоательный портал
Рефераты, курсовые, дипломы, научные работы,
на тему рефераты
на тему рефераты
МЕНЮ|
на тему рефераты
поиск
Обучение аудированию на коммуникативной основе в 7, 8 классах общеобразовательной школы - (реферат)
p>Because no one ever thinks of …(30) the father when a…(31) is ill. Because a lot…(32) men genuinely think of themselves…(33) superior to women. Because some …(34) just don’t listen to…(35) women are saying. Just because…

    Уровень критического понимания текста:
    Listen to the cassette and answer these questions.

1 How could you explain the following: Someone once observed that a glass ceiling blocks women rise to the top but it seems more like a concrete ceiling?

2 Define the meaning of the following phrase “high achievers” and find examples in real life.

    3 Why do you think women are judged on their looks?
    4 How do you think a woman can impress her boss?

5 Why do you think secretaries rarely get promoted? Prove your statement. 6 Do you really think that men fear and distrust powerful women? Why? 7 Try to make a connection between the following phrase: “Some men just don’t listen to what women are saying. ” and the real life situation.

    Результаты контрольного теста:
    Чтение
    Таблица №1
    Фамилия
    Кол-во правильных ответов
    Уровень глобального понимания
    Кол-во неизвестных слов
    Незнакомая лексика в %
    Барацявичюс Виктор
    9
    82%
    30
    3. 5%
    Войтенко Юлия
    9
    82%
    27
    3. 2%
    Герасимов Владимир
    6
    55%
    40
    4. 7%
    Колесникова Ирина
    8
    73%
    31
    3. 7%
    Кромин Виктор
    10
    91%
    18
    2. 1%
    Кудилова Татьяна
    5
    46%
    51
    6%
    Кудрявцев Юрий
    8
    73%
    28
    3. 3%
    Кузнецов Евгений
    4
    36%
    78
    9. 3%
    Латушкина Лилия
    8
    73%
    36
    4. 3%
    Маринина Мария
    Палий Соня
    7
    64%
    34
    4%
    Палий Соня
    6
    55%
    28
    3. 3%
    Пуцило Сергей
    10
    91%
    21
    2. 5%
    Средний показатель
    7
    64%
    35
    4%
    Говорение: Диалог. Таблица №2
    Фамилия
    Количество новых слов
    Новая лексика в %
    Барацявичюс Виктор
    2
    40%
    Войтенко Юлия
    3
    60%
    Герасимов Владимир
    2
    40%
    Колесникова Ирина
    3
    60%
    Кромин Виктор
    4
    80%
    Кудилова Татьяна
    1
    20%
    Кудрявцев Юрий
    2
    40%
    Кузнецов Евгений
    1
    20%
    Латушкина Лилия
    2
    40%
    Маринина Мария
    Палий Соня
    1
    20%
    Палий Соня
    1
    20%
    Пуцило Сергей
    4
    80%
    Средний показатель
    2
    42%
    Говорение: монологТаблица №3
    Фамилия
    Количествоновых слов
    Новая лексика в %
    Количество слов в высказывании
    Барацявичюс Виктор
    6
    10%
    60
    Войтенко Юлия
    7
    10%
    72
    Герасимов Владимир
    3
    6%
    52
    Колесникова Ирина
    4
    6%
    68
    Кромин Виктор
    9
    11%
    86
    Кудилова Татьяна
    3
    7%
    45
    Кудрявцев Юрий
    5
    9%
    55
    Кузнецов Евгений
    1
    5%
    20
    Латушкина Лилия
    3
    5%
    61
    Маринина Мария
    Палий Соня
    2
    5%
    39
    Пуцило Сергей
    6
    9%
    70
    Палий Соня
    1
    5%
    28
    Средний показатель
    4
    8%
    55
    ПисьмоТаблица №4
    Фамилия
    Количество новой лексики в единицах
    Количество граматических ошибок высказывании
    Количество орфографических ошибок
    Барацявичюс Виктор
    10
    3
    6
    Войтенко Юлия
    11
    2
    5
    Герасимов Владимир
    8
    4
    8
    Колесникова Ирина
    9
    1
    6
    Кромин Виктор
    15
    0
    4
    Кудилова Татьяна
    6
    5
    10
    Кудрявцев Юрий
    9
    4
    7
    Кузнецов Евгений
    5
    7
    15
    Латушкина Лилия
    9
    4
    9
    Маринина Мария
    Палий Соня
    7
    5
    10
    Палий Соня
    6
    5
    9
    Пуцило Сергей
    12
    2
    5
    Средний показатель
    8
    3
    7
    Аудирование Таблица №5
    Фамилия
    Уровень
    глобального понимания
    Уровень детального понимания
    Уровень критического понимания
    Барацявичюс Виктор
    4
    57%
    15
    43%
    2
    29%
    Войтенко Юлия
    4
    57%
    17
    48%
    3
    42%
    Герасимов Владимир
    2
    29%
    8
    23%
    1
    14%
    Колесникова Ирина
    2
    29%
    10
    28%
    1
    14%
    Кромин Виктор
    5
    71%
    22
    63%
    4
    57%
    Кудилова Татьяна
    1
    14%
    4
    11%
    0
    0%
    Кудрявцев Юрий
    2
    29%
    9
    26%
    1
    14%
    Кузнецов Евгений
    0
    0%
    0
    0%
    0
    0%
    Латушкина Лилия
    1
    14%
    3
    8%
    0
    0%
    Маринина Мария
    Палий Соня
    1
    14%
    2
    6%
    0
    0%
    Палий Соня
    1
    14%
    5
    9%
    0
    0%
    Пуцило Сергей
    4
    57%
    16
    46%
    3
    42%
    Средний показатель
    2
    30%
    9
    25%
    1. 3
    18%

Тексты для аудирования экспериментально-опытной работы и задания к ним.

    1. Тема: Film and television.
    Урок 1.

Before you listen and read the text, please answer the following questions. 1. What this text is about (take a look at the title)?

    2. What programs do like to watch?
    3. Do you like films? What kind of films do you prefer?
    4. Does television have any effect on us?

Listen and read simultaneously. It will be difficult for you to understand the following words so these are their meanings:

    to commit (v. )-perform a crime;
    copycat (n. )-imitation
    violence (n. )-cruelty, fighting with force
    screen (adj. )-showed on television
    Film and television.

Society is getting more violent everyday. Young people are committing terrible crimes, which they didn’t dream of committing say 30 years ago. I think it’s because of television. When I was a little girl a few people were shot in unrealistic cowboy films now there are hours of realistic violence almost every night. After that terrible film “Natural Born Killers” there were a number of copycat murders. A teenager in America watched it ten times and then killed his mother and half-sister.

The problem is that children can’t really tell the difference between fantasy and real violence. On television dead people sometimes come back to life. Children think that real people can do the same.

Страницы: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15



© 2003-2013
Рефераты бесплатно, курсовые, рефераты биология, большая бибилиотека рефератов, дипломы, научные работы, рефераты право, рефераты, рефераты скачать, рефераты литература, курсовые работы, реферат, доклады, рефераты медицина, рефераты на тему, сочинения, реферат бесплатно, рефераты авиация, рефераты психология, рефераты математика, рефераты кулинария, рефераты логистика, рефераты анатомия, рефераты маркетинг, рефераты релиния, рефераты социология, рефераты менеджемент.